Magazin

Početna » Magazin » 2014 » Mart » 25

LEGENDA SLAVI ROĐENDAN: Četrdeset godina Golfa
Ove godine, Volkswagenov najuspešniji model Golf, proizveden u gotovo 30 miliona primeraka, slavi svoj četrdeseti rođendan

Jedan od automobila koji su obeležili modernu epohu četvorotočkaša, tačnije poslednje decenije XX veka, naročito na prostoru Evrope, svakako je Volkswagenov model Golf. Kroz čitavih sedam generacija, Golf je našao put do gotovo 30 miliona kupaca, čime je nadmašio legendarnu VW „Bubu“ i postao drugi najuspešniji automobil svih vremena, iza Toyote Corolle.



Ove godine, ujedno se navršava i četrdeset godina od predstavljanja prve generacije Golfa, koja se proizvodila sve do 1983. godine (kabriolet do 1993.) dok je u pojedinim zemljama, kao što je Južna Afrika, nastavio da silazi sa proizvodnih traka sve do 2009. godine. Takođe, veliku popularnost je stekao na severnoameričkom tržištu, gde se prodavao od 1975. godine, i to pod imenom „Rabbit“ (zec), dok je u Meksiku nosio naziv „Caribe“.



Jedna od najvažnijih „tvorevina“ prve generacije Golfa jeste i sportski model GTI, praktično rodonačelnik današnjih, veoma popularnih „hot hatch“ automobila i sinonim praktičnog, porodičnog hečbeka sa ozbiljnim sportskim aspiracijama.



Već 1983. godine dolazi jednako uspešan, a na našim prostorima i najpopularniji model Golfa, čuvena druga generacija, ili žargonski rečeno „dvojka“. Proizveden u preko 6 miliona primeraka, postao je sinonim prosečne evropske porodice ’80-ih godina, a na prostorima bivše SFRJ, jedan od najtraženijih modela, koji se baš kao i prethodnik, licencno proizvodio u pogonima TAS-a (Tvornica automobila Sarajevo), u Vogošći.



Pored izuzetno hvaljenih 1,6-litarskih i 1,8-litarskih motora, druga generacija je sa sobom, pored nastavka GTI tradicije, i to u 16-ventilskoj tehnologiji, donela i tri nova modela – GTD sa 1,6-litarskim turbodizel agregatom, „Syncro“ kao prvi Golf sa pogonom na sva četiri točka, kao i najsnažniji model G60 koji je iz 1,8-litarskog benzinskog motora uz pomoć mehaničkog kompresora, „izvlačio“ 160, odnosno čak 210 „konja“ u slučaju verzije sa 16 ventila.



Treća generacija se pojavila 1993. godine, i nakon nešto manje od pet miliona prodatih primeraka, sa proizvodnjom prestala u novom, XXI veku, tačnije 2001. godine. Iako ni blizu toliko popularna kao svoji prethodnici, ova generacija je na scenu donela nove dizel i turbodizel motore zapremine 1,9 litara (1.9 D, SDI i TDI), kao i za to vreme, prilično napredan 2,8-litarski, a kasnije i 2,9-litarski VR6 motor. Uz to, Golf je u ovoj generaciji po prvi put dobio i karavan verziju.



Njegov naslednik, četvrte generacije, smatra se možda i najslabijom karikom u četiri decenije dugom lancu modela Golf, koji je samo što je bio dizajnerski prilično konzervativan i vrlo sličan prethodniku, već je podbacio i na polju kvaliteta dok je prestižni GTI model ujedno najmanje željen „hot hatch“ u dosadašnjoj istoriji. Kod četvrte generacije je po prvi put uvedena i DSG transmisija, koja je u toj generaciji imala šest stepeni prenosa. Proizveden u tek nešto preko četiri miliona primeraka, Golf IV je na scenu doveo i najsnažniju verziju u ponudi – model R32 sa 3,2-litarskim VR6 motorom koji je oslobađao 240 „konja“.



Renesansa nastupa sa petom generacijom 2003. godine, koja ne samo što je najzad donela malo svežine i atraktivnosti u dizajn eksterijera, već je ponudila i daleko bolji kvalitet, kao i moderne benzinske i turbodizel motore, uvodeći i novu seriju agregata 2.0 TDI. Golf V se istovremeno na velika vrata vraća i na severnoameričko tržište, ponovo pod nazivom Rabbit. Uz to, GTI verzija se vratila svojim korenima, i sa 2,0-litarskim turbo benzinskim motorom sa direktnim ubrizgavanjem, postala jedan od najpopularnijih i najsvestranijih „hot hatch“ automobila, do današnjeg dana.



Pored GTI, kupcima se nudila i nešto slabija verzija GT koja je bila opremljena ili sa 1.4 TSI (mehanički i turbo punjač) benzinskim motorom, ili 2.0 TDI agregatom, oba snage 170 „konja“. Najsnažniji model u čitavoj gami ostao je R32, koji je iz unapređenog 3,2-litarskog VR6 motora oslobađao 250 KS. Peta generacija je važna i zbog činjenice da je iz nje izveden i Golf Plus, kompaktna monovolumenska verzija, pre svega namenjena prosečnoj evropskoj porodici.



Golf VI se po prvi put pojavljuje 2008. godine, najavljen kao potpuno novi model, iako je u suštini, ovo temeljnije modernizovan i restilizovan Golf prethodne generacije. Pored već postojećih benzinskih i dizel verzija, kao i prestižnog GTI modela sa unapređenim 2.0 TSI motorom, u ponudu je po prvi put ušao model Golf R, kao zamena za najsnažniji R32. Koristio je 2,0-litarski TSI motor snage 270 „konja“, kao i 4MOTION sistem pogona na sva četiri točka. U ovoj generaciji se po prvi put pojavljuju i 1,2-litarski TSI, kao i 1,6-litarski TDI motor.



Najnovija, aktuelna sedma generacija, u proizvodnji se nalazi od 2012. godine, a odlikuje je nešto manja, ali izuzetno ekonomična paleta modernih benzinskih i dizel agregata sa oznakomBlueMotion. Takođe, uveden je i slabiji 1,2-litarski TSI motor od 85 KS u skladu sa aktuelnim trendom downsizinga, opremljen turbo punjačem, kao i slabiji 1,6-litarski TDI agregat od 90 „konja“.



Najsnažnije verzije GTI i R nude se sa 2,0-litarskim turbo benzincima od 230, odnosno čak 300 „konja“, što je ujedno i najsnažniji serijski Golf svih vremena. Najsnažnija dizel verzija, GTD, koja se pojavila u prethodnoj, šestoj generaciji, sada oslobađa 184 umesto 170 KS. Istovremeno, Volkswagen je nedavno predstavio i električnu verziju svog najpopularnijeg modela, pod imenom e-Golf, a nakon nje i plug-in hibrid model GTE koji krajem ove godine stiže u prodajne salone.

IZVOR


Bosankaaa
25.03.2014
930
glasova: 4





Samo registrovani korisnici mogu upisivati komentare.
[ Registruj Se | Uloguj se ]

PROČITAJTE I...
Misteriozna masa motrila je na krevetac: Kada je ugledao ovaj prizor na kameri, ...
Nećete verovati kako danas izgleda jeziva devojčica iz Kruga! (VIDEO)
Da li ste znali da najpoželjniji holivudski muškarci imaju slovenske krvi?
Šta je paraliza sna
ŠOKANTNO! Predozirali se pred detetom
Đoković: To je Gael, kriv sam, ali i u finalu!
Kinezi spremaju bogatu ponudu za Mourinha!?
Sevilla 'četvorkom' osigurala finale s Barcelonom
ZenFone Max - Asusov smartphone sa 5.000 mAh baterijom
Napokon: otkrivena "druga" Zemlja


PORUKICE


NOVO NA FORUMU
Moj sajt
smitke u Moj Sajt
Turizam
smitke u Turizam
Koji auto vozis?
smitke u Automobili
Vasa konekcija speedtest.net
smitke u Internet konekcije i klijenti